Visjon og verdier

Visjonen vår er: "Trygghet og trivsel i liten barnehage". Trygghet og trivsel må være tilstede for at barnet skal kunne lek, lære og utvikle seg innenfor alle områder. Vi ønsker at personalets væremåte skal preges av nestekjærlighet, medmenneskelighet, toleranse, åpenhet og forståelse. Vi ønsker et miljø preget av fellesskap og tilhørighet. Barnehagen Himmelblå er "vår barnehage"!

VISJONEN VÅR:

TRYGGHET OG TRIVSEL I LITEN BARNEHAGE

Vi ønsker at barna skal føle seg trygge hos oss, og at de skal trives i barnehagen.

Trygghet og trivsel er det beste utgangspunktet, for at barnet skal kunne lære og utvikle seg på alle områder. Tryggheten er grunnlaget for at barnet tør å utforske verden.

Det er vi som jobber her som har ansvar for å gi barna trygghet. Et godt samarbeid mellom barnehage og familiene er av avgjørende betydning for. Godt og nært familiesamarbeid er viktig for oss. Gjensidig tillit, fortsåelse, åpenhet og respekt mellom foreldre må vi jobbe for kontinuerlig.

Trygghet:

- Vi ønsker at barn, foreldre og personalet skal kjenne seg verdsatt og respektert.

- Vi ønsker å være et utfordrende og trygt sted for felleskap og vennskap. Samtidig ønsker vi å motarbeide alle former for diskriminering om mobbing.

- Vi ønsker å gi barne omsorg og en forutsigbar og stabil hverdag - vi ønsker nært samarbeid med foreldrene.

Hvert barn har en primærkontakt, primerkontaktens rolle er spesielt viktig i tilvenningen. Trygghet er å møte gode, trygge voksne i trygge rutiner og rammer.

I en liten barnehage blir miljøet nært og vi ønsker at atmosfæren skal være god.

Barns opplevelse av trivsel må vi også jobbe for daglig. Vi ønsker at barna skal glede seg til å gå i barnehagen og at de skal få leke og utfolde seg innenfor tyrgge rammer.

I Barnehagen Himmelblå skal kristne verdier prege vårt syn på barn, mennesket og på vårt pedagogiske arbeid.

Hver barn er veridfult og vi ønsker at prsonalets væremåte og holdninger skal pregse av nestekjærlighet og medmenneskelighet!

Vi forventer ingen spesiell tro av våre medarbeidere, men vi forventer lojalitet ovenfor barnehagens kristne verdier og vedtekter.

Vi legger spesielt vekt på kristne høytider.